راه ساده برای عدم گرایش جوانان به مواد مخدر/ با فرزند خود دوست باشید
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، برخی از كارشناسان با بیان اینكه اعتیاد قشر نوجوان و جوان، پدیده ای تك علتی نیست، ادامه می دهند: تجربه ثابت كرده است مشاوره و برنامه های روان درمانی برای حل مشكلات خانواده و یا افراد خانواده برای كمك به رفع اعتیاد نوجوان ضروری است.

كارشناسان حوزه اعتیاد هشدار می دهند مصرف مواد خطرناكی مانند تریاك، هرویین، كوكایین، حشیش و ال .سی .دی در میان قشر جوان رو به افزایش است و شبكه قاچاق بین المللی و سوداگران مرگ، دام اعتیاد را در همه جا می گسترانند.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در كشور، شمار مصرف كنندگان شیشه در میان معتادان چهار درصد است.

بر اساس آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر، 3/3 درصد معتادان به مواد محرك زیر 20 سال، 6/15 درصد بین 20 تا 24 سال و 9/25 درصد بین 20 تا 29 سال، سن دارند.

طبق این آمار، برخی جوانان 15 تا 20 ساله برای كسب تجربه یا در اثر معاشرت با دوستان نامناسب به استفاده از مواد مخدر روی می آورند.

به باور كارشناسان حوزه اعتیاد، این گروه از راه كنجكاوی و به علت نداشتن پشتوانه خانوادگی و تربیت صحیح در اثر معاشرت با كسانی كه آن ها را به استفاده از داروی مخدر تشویق می كنند، با نخستین مصرف این مواد، معتاد می شوند.

به گفته این كارشناسان، بسیاری از این جوانان به علت احساس درماندگی، ناكامی، عدم كفایت و برای رهایی از تنهایی و فشار روانی معتاد می شوند و رهایی از این اعتیاد به سادگی مسیر نمی شود.

دكتر' هومن پناهی ' پژوهشگر اعتیاد در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: اختلال شخصیتی بیش از همه چیز فرد را در برابر اعتیاد آسیب پذیر می كند.

وی با بیان اینكه اعتیاد خود اختلال های موجود را تشدید می كند، ادامه می دهد: شخص معتاد برای به دست آوردن ماده مخدر، دست به اعمال خلاف قانون و اخلاق می زند و با آزاد شدن از قید و بندهای اخلاقی مرتكب جنایت نیز می شود.

پناهی اظهار می دارد: بسیاری از این معتادان دارای اختلال رفتاری شدید هستند و به انجام اعمال تهاجمی و جنایت دست می زنند.

' مهدی برزگر' روانشناس و پژوهشگر حوزه اعتیاد ضمن هشدار به اینكه مصرف مواد مخدر در نوجوانی مساله خطرناكی است، می گوید: مصرف اندكی از انواع مواد مخدر می تواند به ضرر و زیان های بزرگی منجر شود.

وی با بیان اینكه محیط خانواده و مدرسه، موثرترین عوامل در گرایش قشر نوجوان و جوان به اعتیاد است، اظهار می دارد: استفاده مداوم نوجوان از مواد مخدر، علامت هشدار دهنده ای است كه باید ضمن شناسایی علل آن، به سرعت آن را مورد رسیدگی قرارداد.

اجتمام **9022 ** 1569**





:: برچسب‌ها: ابرها , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: